Друк

DSC 0024

26 червня 2019 року відбулося засідання колегії та Громадської ради при Державній службі якості освіти України.

Засідання відкрив голова Державної служби якості освіти Руслан Гурак: «Радий повідомити, що критерії для оцінювання якості освітньої діяльності шкіл та інструментарій, розроблений для проведення інституційного аудиту, отримали схвальні відгуки від шкіл-учасників апробації. Всі отримані пропозиції та коментарі обов’язково будуть враховані нами у подальшій роботі. Впевнений, що кожен заклад освіти зможе використати створений новий «продукт» у вигляді рекомендацій для розбудови ефективної внутрішньої системи забезпечення якості освіти».

Відтак учасники зустрічі розглянули два ключових питання:

1. методику оцінювання ефективності внутрішньої системи забезпечення якості освіти, освітніх та управлінських процесів закладу освіти під час інституційного аудиту;

2. стан реалізації пілотного проекту із сертифікації вчителів у частині вивчення практичного досвіду їх роботи у 2018/2019 навчальному році.

Юрій Вергун, директор департаменту інституційного аудиту, у своїй доповіді розповів про застосування індикаторів та інструментарію оцінювання ефективності внутрішньої системи забезпечення якості освіти, освітніх і управлінських процесів закладу освіти під час інституційного аудиту.

Він зауважив, що оскільки об’єктивно оцінити освітній та управлінський процеси, використовуючи лише критерії, неможливо, Служба спільно з партнерами розробила індикатори та інструментарій для зовнішнього оцінювання й самооцінювання освітньої діяльності закладу освіти. Протягом березня–травня 2019 року у 12-ти пілотних закладах загальної середньої освіти відбувалася апробація запропонованого інструментарію. Узагальнені пропозиції, отримані в ході апробації, врахують при складанні методики зовнішнього оцінювання освітніх та управлінських процесів закладу освіти.

Також, з огляду на результати апробації, департамент інституційного аудиту розробляє два проєкти нормативно-правових актів, щоб:

критерії індикатори

Директор департаменту акредитації та моніторингу Іван Юрійчук доповів про актуальний стан роботи щодо вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації педагогічних працівників. Так, для проведення сертифікації відібрано 475 експертів, з них станом на 14 червня 2019 року підготовлено 426.

У період з 08 квітня по 17 травня 2019 року організоване вивчення практичного досвіду роботи 316 вчителів (37% від загальної кількості зареєстрованих для проходження сертифікації). Для здійснення експертного оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації залучено 208 експертів.

навчання експертів

Задля організації вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації департамент акредитації та моніторингу розробив такі документи:

Інформація про хід сертифікації вчителів
в частині вивчення практичного досвіду їх роботи

(у розрізі областей) 

Область

Кількість вчителів, які зареєструвалися для проходження сертифікації

Кількість вчителів, які пройшли експертне оцінювання професійних компетентностей

Кількість вчителів, які пройдуть експертне оцінювання у вересні-жовтні 2019 року

усього

у т. ч. в обласному центрі

1.

Вінницька

41

29

26

12

2.

Волинська

36

15

15

21

3.

Дніпропетровська

60

36

16

24

4.

Донецька

33

14

19

5.

Житомирська

32

11

11

21

6.

Закарпатська

40

9

9

31

7.

Запорізька

35

16

13

19

8.

Івано-Франківська

28

8

8

20

9.

Київська

49

1

48

10.

Кіровоградська

17

9

7

8

11.

Луганська

13

 

13

12.

Львівська

63

19

17

44

13.

Миколаївська

21

5

5

16

14.

Одеська

53

21

20

32

15.

Полтавська

29

6

5

23

16.

Рівненська

38

3

35

17.

Сумська

23

3

20

18.

Тернопільська

28

3

2

25

19.

Харківська

46

25

21

21

20.

Херсонська

20

15

5

5

21.

Хмельницька

36

12

12

24

22.

Черкаська

27

5

1

22

23.

Чернівецька

26

6

5

20

24.

Чернігівська

21

3

3

18

25.

Київ

44

42

2

26.

УКРАЇНА

859

316

243

543

Під час обговорення члени колегії та Громадської ради при Державній службі якості освіти запропонували спільно узгодити заходи для вдосконалення презентованих інструментів проведення інституційного аудиту та сертифікації педагогічних працівників.

DSC 0046

DSC 0086DSC 0010