прапори Україна ЧехіяДержавною службою якості освіти України у межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти в регіонах України» 14-15 травня 2020 року спільно з Чеською шкільною інспекцією проведено міжнародний онлайн-семінар, присвячений питанням самооцінювання шкіл та організації дистанційного навчання учнів під час пандемії COVID-19.

Захід відкрила заступник голови Держслужби якості освіти Алла БОНДАР, привітавши всіх учасників семінару, а це представники територіальних органів Служби, директори шкіл, громадськості та медіа.

Ондржей АНДРИС, заступник головного шкільного інспектора Чеської Республіки, презентував досвід організації самооцінювання шкіл, який реалізовано у Чехії в межах проєкту «Шлях до якості» за фінансової підтримки Європейського Союзу.

За результатами цього проєкту розроблено інструменти − методики, критерії, форми, анкети тощо, − які формують найбільш структуровану, змістовно насичену і функціональну основу для підтримки чеських шкіл у самооцінюванні. Уніфіковану інформацію з цих питань представлено в інформаційному документі «Самооцінювання школи: інспірація серед можливих інструментів оцінювання» (Прага, грудень 2019).

Другий день семінару присвячено обміну досвідом стосовно організації дистанційного навчання під час пандемії COVID-19 в Україні та Чехії.

Державна служба якості освіти провела відповідне опитування учасників освітнього процесу щодо запровадження навчання з використанням дистанційних технологій. Зокрема, опрацьовано понад 200 тис. анкет, що свідчить про актуальність питання якості освіти за екстремальних умов, в яких опинилися вчителі, учні та їхні батьки.

Директор департаменту інституційного аудиту Юрій ВЕРГУН детально представив учасникам семінару результати опитування щодо організації дистанційного навчання в українських школах. Зокрема, близько 55% опитаних учнів (54,6%) у своїх анкетах вказали, що їм подобається навчатися дистанційно. Подібна відповідь була і у батьків (50,3%). Батьки та школярі підтвердили, що на період карантину в закладах загальної середньої освіти здійснюється навчання з усіх предметів інваріантної складової.

Результати опитування показали, що незважаючи на усі виклики, які постали перед керівництвом шкіл,  майже в усіх школах забезпечений освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання (96,9% опитаних).

Разом з цим, якість організації такого освітнього процесу є недостатні, оскільки середньозважений показник підтримки дистанційного навчання серед дітей і батьків склав 51%. Крім того, висвітлилася проблема щодо не обізнаності школярів із правилами безпеки в мережі Інтернет, зокрема 23,4% опитаних учнів у своїх анкетах вказали, що їм педагогічні працівники не розказували про кібербезпеку.

Значне перевантаження школярів навчальним матеріалом відмітили 38,3 % батьків. А 29,9 учителів скаржаться, що неможливо якісно пояснити навчальний матеріал під час дистанційного проведення уроків.

Відтак, найбільш складними у процесі реалізації такого навчання, як показало дослідження, є налагодження ефективної взаємодії між учасниками освітнього процесу, технічне забезпечення, методична підготовка як керівників закладів, так і вчителів.

 

Довідково.

Інформаційний документ «Самооцінювання школи: інспірація серед можливих інструментів оцінювання» (2019) створено в межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти в регіонах України» (на 2019–2021 роки) за співпраці між Державною службою якості освіти України, Асоціацією з міжнародних питань, Чеською шкільною інспекцією та за підтримки Чеської агенції розвитку.

У межах цього проєкту також створено книги з питань забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності:

 
   

 

Гаряча лінія Державної служби якості освіти України: (044) 236-33-29
Деякі розділи сайту працюють у тестовому режимі.

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше